_____________________________________________________________

________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________

-Ucapan ini di tulis pada 18/11/2009, selepas pelantikan amir yang baharu-


Bismillahirrahmanirrahim. Assalamulaikum warahmatullahi wabarakatuh. Alhamdulillah summa alhamdulillah, Nasyukurullah taala 'ala ni'amihi allazi an'amana bini'mati islam wal iman wa bini'mati lihaza ijtimak.

Saya bersyukur kepada Allah s.w.t dengan nikmat kurnianNya dan dengan takdirNya saya telah dilantik oleh Majlis Lembaga Usrah Syazuliah untuk memegang satu tanggungjawab yang besar sebagai ketua bagi sebuah badan dakwah iaitu Usrah Syazuliah. Saya menganggap ianya sebagai satu ujian dan rahmat Allah kepada saya.

Kesempatan ini saya ingin mengatakan marilah kita menjadi hamba Allah yan taat dan patuh pada arahan dan suruhan agama dengan bepandukan Al-Quran dan As-Sunnah. Marilah kita bersama-sama merujuk kembali kepada dua sumber yang tidak pernah sesekali menipu da berdusta kepada kita agar kita dapat menjalani kehidupan lebih bahagia. Disamping itu, marilah kita semua berpegang kdengan sabdaan Nabi Muhammad ini" Perbaikilah diri kamu dan serulah selain dari kamu".

Saya berharap dengan perlantikan ini dapat membantu saya untuk menjadi hamba Allah yang taat pada perintahNya dan menjadikan saya lebih mencintai rasulNya. Dengan itu juga saya berharap juga kepada semua ahli usrah dapat memberikan kerjasama dan komitmen yang baik agar dapat menangkis jiwa kita daripada masalah sosial yang kian meruncing dalam kalangan remaja hari ini. Saya juga berharap agar ahli usrah bersedia untuk berkorban apa sahaja untuk memastikan misi dan visi Usrah Syazuliah tercapai.

Akhir kalam, saya memohon maaf sekiranya terdapat kesalahan dalam ucapan saya ini. Sesungguhnya saya hanya hamba Allah yang lemah. Hanya Allah sahaja Maha Berkuasa. Wallahu'alam.

Fadzle Hanafi Jauri
Amir Usrah Syazuliah 2009-2010

Nukilan Mutiara Nabawi Monday, December 21, 2009

Daftar disini

Photobucket

LOG MASUK


TV USRAH

______________________________________________________