_____________________________________________________________

________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________



Assalamualaikum w.b.t, Pertamanya, marilah kita sama merafakkan kesyukuran kita kepada Allah denga setinggi kesyukuran kerana masih lagi memberika fursoh(peluang) untuk beramal kepadaNya. Sebuah hadis yang berbunyi "Barangsiapa harinya lebih baik dari semalam, maka beruntunglah ia", mutiara nabawi yang penuh dengan hikamh ini banyak memberikan kesan yang positif kepada mereka yang meletakkan target ataupun meletakkan azzam untuk berhijrah di Awal Muharram ini.

Kedatangan tahun baru ini sudah semestinya membawa cita dan azam yang baru. Antara satu ciri golongan yang gagala dalam hidupnya adalah mereka yang tidak tahu apakah azam yang yang ingin mereka letakkan disudut hati mereka, bahkan lebih teruk lagi azam mereka adalah kepada kemaksiatan!. Jika ditanya kepada semua individu apakah azam mereka pada tahun ini, sudah tentu azam mereka kearah meningkatkan taraf hidup mereka. Jarang dalam kalangan kita hari yang menanam azam untuk 'mensifarkan' maksiat. Jesteru itu, disaat nyawa masih dikandung badan, hidup masih berteman ayuh!!,ledakkan TAQWA kita kepada Allah dengan ledakan maksima agar kita memperoleh Redha dfan Firdausil a'la.

Menjawab persoalan visiter bernama NUR SYAHADAH, awwalan, terima kasih kerana memberikan kritikan yang cukup memberangsangkan. Walaupun sebahagian daripada kami tidak dapat menerimanya dengan hati terbuka namun pihak Ahli Majlis Tertinggi tetap menerima dengan hati terbuka. Sebenarnya pihak Usrah dapat mengesan siapakah yang sebenarnya disebalik NURSYAHADAH kerana didalam Badan Dakwah yang tidak seberapa ini mempunyai beberapa tenaga IT yang boleh dikatakan pakar.

Pihak Usrah sungguh terkilan apabila seorang pelajar yang dikatakan pelajar agama masih lagi tidak memahami konsep dakwah dan tarbiyah. Mungkin NURSYAHADAH ini bekas orang kanan Presiden George w.Bush, Wallahua'lam. Apabila konsep dakwah dan tarbiyah tidak difahami denga jelas ini yang menyebabkan ramai dalam kalangan kita selalu menghentam gerakan dakwah. Pihak Usrah tidak menafikan semua perkara yang didakwa oleh Ad-Daie NUR SYAHADAH tidak benar. Memang benar apa yang dicakapkan oleh NurSyahadah. Pihak Usrah tidak terlalu terburu-buru untuk mengeluarkan kenyataan yang dikawal oleh emosi dan ego seperti NurSyahadah.

Allah tidak menciptakan semua manusia ini sempurna segalanya, hanya Junjungan Besar Nabi Muhammad sahaja yang diciptakannya sempurna. Dalam kehidupan kita ini bukannya semua sempurna. Justeru itu memang tidak sah jika sesebuah gerakan mempunyai pelbagai ragam manusia. Pihak Usrah juga tidak menafikan bahawa didalam Usrah Syazuliah ini tidak mempunyai ahli-ahli sebegitu kerana kami ini bukannya sempurna. Oleh sebab itula kefahaman yang dalam kepada konsep dakwah dan tarbiyah perlu diterapkan kedalam hati manusia. Apabila sudah memahami konsep ini, barulah semua kerja dakwah dan tarbiyah senang dilakukan. Apakah konsep tersebut? Inilah suatu penjelasan khas untuk mereka yang seperti NUR SYAHADAH....

Konsep "ISLAH WA MUSLEH" adalah konsep asas dalam dakwah dan tarbiyah. Jika konsep ini sudah dihalusi oleh seseorang itu sudah memadai untuk beliau untuk berdakwah. Disamping memperhiasakan diri dengan sifat mahmudah dan sifat hubbun nas. Sifat keimanan yang tinggi dan ketaqwaan yang utuh juga perlu dikepilkan dengan peribadi seorang daie. Tindakan menyelar seseorang dengan tuduhan melulu adalah satu tidakan yang boleh dikatakan 'bodoh' kerana tanpa usul periksa tanpa bukti yang kukuh seseorang itu melakukan fitnah yang mencemarkan nama baik sesebuah organisasi. Sebagai contoh, didalam sebuah institusi keluarga seorang ayah dituduh berzina dengan janda disebelah rumahnya. Tindakan melulu ini bukan sahaj mencemarkan nama baik keluarga tersebut bahkan mmenuduh orang tiu melakukan zina. Perbuatan ini lebih teruk lagi dari dosa berzina. Wanau'zubillah min Zalik.

Jadi jelaslah bahawa sesebuah organisasi itu tidak terlepas daripada ahli yang tidak sempurna akhlahknya seperti NUR SYAHADAH. Berikutan hal mengutuk muslimat, mungkin dalam kalangan mereka yang mengutuk itu tidak lagi memegang keahlian USrah SYazuliah.
Walaubagaimanapun, kami dapat merasakan bahawa NURSYAHADAH ini seperti mangsa kutukan tersebut memohon maaf sekiranya terdapat ahli didalam usrah ini yang terlanjur perbuatannya sehingga mengutuk NURSYAHADAH. Sekiranya masih tidak berpuashati, luahkan perasaan anda kepada Nur Zaleha bt Ab Talib( Ketua Usrah Muslimat). Wallahua'lam.

Nukilan Mutiara Nabawi Friday, December 18, 2009

Daftar disini

Photobucket

LOG MASUK


TV USRAH

______________________________________________________