_____________________________________________________________

________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________

Bismillahirramanirrahim...baru-baru nie
ana ikut kuliah tafsir yang disampaikan
oleh Al-Fadhil Ustaz Shuhadak..Dalam
kuliah tafsir nie..Ustaz ade bagi tahu
satu hadis tentang akhir zaman
nie...ana x berape ingat tentang matan
hadis nie..just mafhum dia je.."Akan
tiba satu hari nanti yang dimana kaabah
(kiblat umat islam)akan diruntuhkan
oleh seorang habsyi(orang kulit
hitam)"...jadi drpd hadis nie..seorang
ulamak hadis yang berasal dari Somalia yang menjadi pensyarah disebuah Kolej Uni.swsta
berkate..Barrack Obama(presiden as) tak
lame lagi akan memerintah dunia..kenapa
ckap dia memerintah duniA?..coz hari
nie kuasa dunia terletak kat tangan
amerika..jadi ulama'-ulama' hadis nie
risau jika kata Rasullulah yang sohih yang tiada syak baginya
tue kene kat Barrack Obama..jadi
yang boleh kita ambil dari hadis
nie..Dunia hari nie makin hampir dengan yang dikatakn oleh Allah "hari yang tiada guna nya lagi Al-MAl WAL BANUN..ayuh..tambah kan amal cari
redha,agar kita sama2 dicampakkan dalam syurga Allah yang tiada tandingannya..sama2 kita berjaga-
jaga..hari nie pun tanda2 kiamat kecil dah banyak berlaku..Ana ada ingat satu hadis yang berkenaan denga akhir zaman nie..Tapi mcm biasa la..mafhum jer..hadis tue mengisahkan tentang perihal dunia dan umat islam..Dunia akan dilanda penyakit taun manakala manusia akan dilanda satu penyakit iaitu takut akan mati..nielah penyakit yang melanda Dunia &Manusia sebelum kiamat..Kita hari nie pun dah cukup gentar melihat pisau di acuka dileher kita..apatah lagi nak memegang M-!6 untuk berjihad menegakkan agama Allah di Palestin..Ehm..baru2 nie sahaja kat negara kita nie dah banyak bencana alam berlaku..nie pun tanda2 hari dah senja(kiamat)..walaubagaimanapun,kita yang masih lagi hidup didunia ini mestilah meneruskan perjuagan sebagai Hamba Allah,Seperti Sabda RAsullullah"jiak ditiup sangkakala dan ketika itu ada benih di tangan kamu,semailah dahulu benih itu"..gambaran hadis Rasul S.A.W ini cukup pasti dan menyakinkan kita bahwa HIdup perlu diteruskan untuk mencari Redha Nya,mencari MakrifatNya ,MaghfirahNya...agar2 perjuangan kita didunia yang sementara nie tidaklah menjadi sia-sia..TAKBIR!!..wallahu'alam..(al-faqir)

Nukilan Mutiara Nabawi Saturday, December 6, 2008

Daftar disini

LOG MASUK


TV USRAH

______________________________________________________